قدمت طولانی همكاری های ایران و ژاپن در بخش كشاورزی
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'احمد هاشمی' روز یكشنبه درمراسم امضای تفاهم نامه ایران و ژاپن افزود: این تفاهم نامه در زمینه اعطای اعتبارات دولت ژاپن در قالب GGP(برنامه توسعه امنیت انسانی ) برای ساخت و تجهیز كارگاه تولید عرقیات گیاهی، بسته بندی گیاهان دارویی ، عمل آوری سركه در استان آذربایجان شرقی ، ساخت و تجهیز كارگاه فرآوری میوه و سبزی استان كهگیلویه و بویراحمد است.

وی اظهارداشت: ایران و ژاپن در قالب پروژه های برنامه توسعه امنیت انسانی واز طریق جایكا(یك سازمان مستقل بین المللی درژاپن ) همكاری های خوب و تاثیرگذاری با یكدیگر داشته اند و در قالب این پروژها می توانند به مبادله تجربیات بپردازند.

هاشمی ادامه داد: طی سال های اخیر پروژه های متعدد 'جی جی پی 'برای تهیه و تولید كود كمپوست در استان كرمانشاه، بسته بندی محصولات كشاورزی در خراسان رضوی، پرورش بوقلمون در استان كرمان و بسته بندی سبزیجات با كمك های دولت ژاپن و وزارت جهاد كشاورزی ایران اجرا شده است.

وی گفت: پروژه های جی جی پی در مقایسه با پروژه های بزرگ وزارت جهاد كشاورزی برای توسعه بخش كشاورزی و اشتغالزایی بسیار محدود است اما تاثیر به سزایی در جوامع محلی به ویژه در بین زنان روستایی داشته و می تواند به الگویی برای سایر بخش های كشور نیز تبدیل شود.

مدیركل امور بین الملل سازمان های تخصصی با بیان اینكه هم اكنون وزارت جهاد كشاورزی برخی از این پروژه ها را در كشورهای آفریقایی نیز به اجرا درآورده است، افزود: زنان روستایی بخش اعظمی از نیروی كار كشاورزی جهان را تشكیل می دهند كه سهم این گروه در فعالیت های كشاورزی در كشورهای جهان سوم به مراتب بیش از سایر كشورها است.

هاشمی اضافه كرد: براساس آمارها، معیشت 23 میلیون نفر معادل 35 درصد از جمعیت كشور ایران وابسته به كشاورزی است و سهم بخش كشاورزی از كل اشتغال كشور بیش از 23 درصد معادل چهار میلیون و 300 هزار نفر است.

وی تصریح كرد: سهم زنان از نیروی كار كشاورزی در حدود 40 درصد برآورد شده كه این رقم بدون احتساب فعالیت های خانه داری جنبه تولیدی دارد و موجب افزایش درآمد خانوارهای روستایی می شود.

این مقام مسئول اظهارداشت: براساس آمارهای موجود در ایران، 60 درصد زنان در زراعت برنج، 90 درصد در تولید سبزی و صیفی، 50 درصد زراعت پنبه و دانه های روغنی، 30 درصد امور داشت باغات و 90 درصد فعالیت های مربوط به پرورش كرم ابریشم و 65 درصد در پرورش دام مشاركت دارند.

اقتصام**9186**1601





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: